Thursday, September 17, 2015

God Save The Queen

FICK ETT MAIL TIDIGARE I VECKAN OM ATT TJALLAMALLA LÄGGS NED. Så nu har jag lyckats få min pappa att hämta mina varor ifrån butiken som endast har öppet ett litet tag till för utförsäljning och hämtning. Det var ett snabbt beslut och sorgligt.  Nu när jag pluggar om affärsmannaskap och företagsekonomi kommer ord jag aldrig tidigare hört talas om upp i annonser eller på andra håll. Liksom att tjallamalla var ett filialföretag, ja vad är då ett filialföretag? Måste tyvärr läsa på det några gånger till innan jag kan svara utan att behöva läsa ur boken.
Annars regnar det till och från här i Borås. Min mops tittar på svt1 makeoverprogram med uppspärrade ögon och jag har kommit hem efter en heldags föreläsning som startades med Sex Pistols  låt God Save The Queen och därefter lite snack om Vivienne Westwood med efterföljd av vad haute couture är.  Dagen slutades med afterwork på The company med ett gäng studenter och nu känner jag hur trött jag är.
Au Revoir

No comments: