Thursday, October 9, 2014

Jean P Gaultier Bod

IGÅR SLÄPPTES DET ÄNNU EN KOLLEKTION FRÅN LINDEX I SAMARBETE MED EN DESIGNER. DENNA GÅNG ÄR DET JEAN PAUL GAULTIER. Designern som är mest känd för den strutformad byst- bodyn som Madonna bar när hon framförde sin show. Men har en hel del vackra och fantastiska kreationer genom åren.
Har faktiskt för mig att det var förra året han hade utställning i Stockholm med vissa utav hans verk. Synd man missade det, men hade tur ändå att stöta på hans kollektion som nu finns tillgänglig i alla lindex butikerna.

Så idag har jag och en klasskamrat varit och tittat på kollektionen, testade även några av plaggen. Men allt föll inte i min smak eller passade min byst eller midja eller längd som man hade kanske önskat. Fast jag kom faktiskt hem med en body. Och inte vilken som helst!
En svart med en touch från Gaultier själv!
Den passade mig väldigt bra och de hade en i min storlek kvar, och så vet jag redan att jag kan ha den till fest och andra tillställningar med andra plagg ur min garderob. So I'm a happy girl!

Annars spenderades dagen åt en massa föreläsningar och nu blir det till att se en go film och ta mig till soffhäng i soffan.
Au Revoir


No comments: