Wednesday, October 15, 2014

Girlie Girlie

MED TRÖTT HUVUD OCH INGET PEPPANDE SIKTE PÅ ATT PLUGGA SÅ SITTER JAG HÄR OCH LYSSNAR PÅ DEBATTER OM VINSTER I VÄLFÄRD. På grund av så många grupparbeten i ett hyfsat snabbt tempo och allt som inte är i mitt intresse blir jag tvungen till att sätta mig in i. Vi har mycket vi vill göra, planera, sätta mål mot. Men allt faller oss inte i smaken när de väl gäller. För mig har det alltid varit skoj när man har rätt intresse för det man jobbar med. Och visst gör vi alltid, i princip varje dag, saker vi inte tycker om och göra. Vi biter oss samman och bara stänger av en knapp och slår på autoknappen. Så bara kör vi tills just det arbetet, jobbet eller vad det nu kan vara är över. Fast sedan kommer det ju alltid nya arbeten, och nya dagar och nya tillfällen exakt hela  tiden, sålänge vi lever.
     Känslan man får när man verkligen har kämpat och gjort något man inte alls var så peppad för att göra. Den känslan är jag ute efter, stoltheten, att man lyckats ta sig från det som heter "jag vill egentligen inte" till "jag gör det".  För då blir man ju mycket piggare, gladare och känner sig säkert tio gånger större i sitt ego till att tycka man klarar vadsomhelst i några sekunder.

Idag besökte jag min vän som pluggar scenografi och hennes klass som höll i  vernissage idag. Så efter plugg stack jag över gatan in till deras tillhåll, till et rum som heter Blackbox. Där fick jag se andras grupparbeten. Vernissaget heter Stadens Allt och det var 4 grupper som ställde ut sina verk utifrån fyra olika platser i Malmö. 
Fick syn på riktigt fina halsband som såldes från Dianas grupp. Diana till ära för designen! 

P.S har fått ett intresse för symboler och det är sjukt hur många symboler det finns här i världen. Och det roliga är att vi ser varje dag några utav dem, använder oss av dem i t.ex. kläder, presentationer, pengar m.m och vet kanske inte ens vad de betytt från början eller vad symbolerna står för idag...

Snart är det Halloween !
Au Revoir
Halsbandet som har gjorts utav en laserskrivare
Tre olika symboler i ett halsband!


No comments: