Monday, April 21, 2014

Ummberelle

Då var påsken över och helgfirandet i Falkenberg passerat som en fjäder flygandes i hög fart genom vindens alla blås.
Vi har ätit gott och varit på lite utflykter. Bland annat den stora affären Ge-kås i Ullared. Och vår lille mops Bea har fått träffa på en utav sina systrar som heter Molly och bor i Falkenberg. Så hon kommer garanterat ha en bra kontakt på somrarna med Molly. De två små mopsvalparna träffades på söndagen innan vi körde mot Skåneland. De fick nosa och bitas och leka i en timme och de var knappt trötta på varandra även om Bea satt och småsov emellan deras galopperande varv i trädgården.

Jag köpte mig en ny "vindjacka" som är vit och jätteskön att ha på sig nu på kvällspromenaderna och i dessa framtida sommarväder. Och en kroppsvåg inskaffade jag mig också, så jag kan hålla koll på min vikt som inte längre är den  trivselvikten jag har.
Men har redan startat med nyttigare kost och mer rörelser i vardagen.

Och till min stora glädje har jag skaffat ett sommarjobb som kundvärd på Trafikverket.
Jippo
Au Revoir

 Mitt sommarjobb 
 Bea och Molly

No comments: