Wednesday, May 8, 2013

Hopscotch

BONSOIR LA BLOG! JAG HAR VARIT EN FUNDERSAM PERSON MED LITE IDÉER HÄR OCH DÄR OCH DITÅT OCH HITÅT. Jag satte mig en stund i ateljén och hittade lite restbitar ifrån min studentklänning så fick idén till att börja skapa något kul. Något kul för mig är när man klipper en massa cirklar och syr på för hand i all evighet så det blir en massa små blomliknande tyllbollar som ska fylla ett framstycke till en klänning jag tänker göra. Det var ett tag sen jag satt vid symaskinen och tygerna så det kändes som man bara vill fortsätta och aldrig sluta.

Föresten har jag lämnat in ansökan till modefabriken,besökt Safiye och hennes klass som går linjen. De har ett eget litet hus med 2 våningar,toalett,kök,målarrum,och syrum. Det var fint och jag cyklade ända dit och till pappas jobb och hem igen och sedan tog solen sin vilja fram. Så satt man tillslut och solade lite på baksidan av huset tills fina Jessica och Olivia kom med "små presenter". Vilket var helt och hållet helt jättefint av dem. Det var födelsedagspresenter från min 20årsdag och min framöver födelsedag. Jag fick smycken ifrån RockOfSweden By Laila Bagge med dödskallar ,och en lampa med Eiffeltornet som motiv. Jätteglad är jag som alltid önskat mig smycken från Laila, så tack till familjen Johansson så himla mycket.
Au Revoir

 Mitt påbörjade pysslande



No comments: