Friday, December 2, 2011

Russian Red

VILKEN KVÄLL JAG BEFANN MIG PÅ IGÅR FYLLD MED HÄNDELSER SOM JAG HOPPAS HINNA SKRIVA NER INNAN JAG SJÄLV GLÖMMER.
Först och främst kan jag berätta att jag hade i min plånbok en biljett till gårdagens efterfest. Det var modenatt  i Malmö och jag ville absolut inte missa den men fick nöja mig gott och väl med festen som skulle vara efteråt. Innan dess var det att jobba och ta emot mitt första samtal och känslan som man får när man ska åka en rejäl berg&dalbana och inte vill men sätter sig ändå i sätet, den hade jag när det väl började ringa. Det gick med nåde och näppe att kalla samtalet hyfsat för när jag väl var på plats började allt trasslas in i en smet och man fick liksom improvisera sig fram tills man äntligen fick fram det man skulle för att hjälpa kunden.

Jobbet slutade vid 21 och därefter tog jag mig igenom Malmö med skånetrafiken och mötte upp mina klasskamrater utanför Babel för att ta oss in från regnet på klubben. Det var inte fyllt med folk men stämningen var ändå på topp. Det skulle tydligenäga rum en modevisning  och innan dess dansade vi i cirklar. 5 minuter innan visningen skulle starta läste jag på projektorbilden att det var Lena Q som skulle visa kläder och samtidigt såg jag henne springa från omklädningstältet upp bakom scen. Jag var inte säker på att det just var henne men chansade och tog kontakt med henne. Det slutade med att jag efter visningen befann mig på nedre plan eller backstage och tog reda på lite mer information om vad som kommer hända nu inför jul. Som det ser ut nu verkar det som att jag ska hjälpa till och vi får väl helt enkelt se efter!

Kamerans klick från igår:
Carro
Cherif & Sofia
Elin & Jag
Elin & Jag
Cherif, Melody & Elin
Inne på Babel
Jag & Cherif
Elin 
Johanna & Hanna
Backstage efter visningen på Babel.

1 comment:

L said...

Lät som en riktigt bra kväll! Ooo, vikbo cider, godast!