Tuesday, September 13, 2011

LOUISIANA

KLOCKAN 6 RINGDE KLOCKAN OCH VÄCKTE MIG FÖR ATT TA MIG VIDARE MOT CENTRALEN. Där möttes jag av klassen för att köpa mig tågresa tillsammans med en klasskamrat, billigast med duo på jojokortet. En tågresa på en timme tog oss över Öresundsbron genom Köpenhamn och till slutdestinationen Humlebaek. Där blev det en kort promenad på 5 minuter till Louisiana som är ett jättefint museum som har en utställning som heter LIVING, just nu. Verkligen intressant och häftigt.
Det var en rejäl utsikt och plats både ute och inne, med en massa verk som man stannade till för att fotografera. Nödigt som onödigt. Vi fick till uppgift att välja ut en bild ur ett urval och därefter förknippa det hur man tycker med något verk på muséet. Där ska man fotografera, och skriva ett arbete om detta. Men det skulle vi ta sen när vi kom tillbaka hem.
Efter 4 timmars vandring med kameran i högsta hugg var det nöjda studenter som vandrade mot tågrälsen för att invänta tåget. Halva klassen steg av i Köpenhamn för att sluta dagen i storstaden medans jag åkte vidare.
Med en halvtimmes kaffedrickande blev det bussen tillbaka till högskolan för kvällskursen. Föreläsning och workshop med Jenny Nordberg som är en industridesigner. Vi fick arbeta med att skissa snabbt, välja ut och göra modell, utav ett objekt som skulle användas som inspiration.
Bilder ifrån dagen:
Louisiana, entré




Fotografering pågår. Vi hittade en liten stig, så man kan ju tänka sig att man kryper där, speciellt de som känner för det.
Utsikt

Bilder till arbete

Utsikt


Inomhus, början eller slutet för utställningen
Miniatyr modeller av byggnader

Modeller i exakt den skalan som vi kommer bygga våra i.

Lite större och enormt häftig modell på en byggnad i New York.




Hittade mitt kök på utställningen, det var 2cm tjockt och hängde på väggen som en tavla.
baka? 
Det läckte så jag fick lämna köket åt sitt öde...
Lousiana, här inne fanns även restaurang med utsikt åt havet och även in mot "parken"
Häftig byggnad
Påväg hem. Trötta och shoppande studenter.

No comments: