Sunday, September 4, 2011

Jingo



EN SVETTIGT VARM HELG HAR DET VARIT SÅ ATT MAN LYCKADES KISA MED ÖGONEN IN I SOLENS STRÅLAR ETT ANTAL GÅNGER. Det blev god middag i fredags och sedan var det dags för en tripp till Köpenhamn tidigt på lördagen då vi först tog och växla in några sedlar så att vi kunde sätta oss på tåget direkt som förde oss mellan gränserna till den stora staden. Vi hamnade ganska direkt på Ströget men leddes av vägbeskrivning till ett mysigt ställe som ligger lite bredvid som heter Pisserenden där det var fullt utav second-hand och annat smågodis. Sedan vart det dags för att äta gott och dricka rejält mycket coca-cola. När vi var mätta och belåtna gick vi en runda på ströget för att gå in i affärerna, den underbara butiken Urban Outfitters som har allt man dreglar för hamna vi ganska snabbt inne i där vi möttes av endast häftighet. Det var verkligen bara saker, kläder, accesoarer, och andra roliga grejer som man bara ville ha med sig hem i papperspåsen. Jag köpte mig en liten mössa och kände att det hade ju varit skoj och ha köpt en kamera som var så fin i den ljusa gröna nyansen och med häftiga filmrullar till. Men det får bli en annan tid och annan budget.

Idag blev det skolarbete och nu känns det som att man har kommit en vart i den här cirkeln. Fast innan man satte sig ner lite halvt sliten efter en full helg med festfirande och fullt med folk hamnade jag och min vän på loppis där jag hittade lite gott att ta med mig hem. Det var verkligen priser som är billigare än myrorna. Så det ska va!
Au Revoir!

No comments: