Tuesday, April 12, 2011

Human Behaviour

12-04-2011
LOVET SOM SAKTA MEN SÄKERT KOMMER.
Idag har man befunnit sig i skolan och arrangerat övning inför en modevisning som ska äga rum i Lund på deras stadsbibliotek. Men det är det minsta som stressar mig just nu. Inte nog med att jag inte har fått mitt intyg ifrån praktiken uppe i Stockholm, har jag heller inte fått ersättning för busskortet jag fick betala för i Stockholm. Det är stressigt att få påminna om och om igen. Det är så lite tid kvar innan studenten och jag har knappast tid efter lovet för att hänga efter människor som inte håller det de lovar.

Det har regnat hela dagen idag och det blir man inte direkt pepp utav. Men jag får väl se till att dra i trådarna så att allt löser sig innan lovet nu nästa vecka, och lirka ut allt som verkar vara så lätt men så svårt. Tiden som går åt till att skriva sin status inför alla vänner borde läggas ner på det som verkar vara för ansträngande. Men med pekfingret riktat mot himlen vill jag påstå att detta kommer finnas överallt och ingenstans.

Jag skickade iväg ansökan igår till högskolor. Mitt första val blir grafisk design här i Malmö men vem vet, jag kanske hamnar i Lund för att studera franska. Ska även söka in på en konstskola i Munka för att studera bild och form. Håller mina 2 tummar!
Au revoir!

No comments: