Tuesday, September 27, 2016

My Way

GOKVÄLL MINA GOINGAR. FÖR NI ÄR JU DET. Jag tänkte berätta vad som har hänt efter Berlin resan. Så får Berlin bli ett eget inlägg kommande i veckan.
Så när jag kom hem från en fantastisk resa i Tysklands huvudstad började jag jobba på mitt nya jobb som butiksmedarbetare. Vi (jag och en annan kollega) blev lite upplärda i Göteborg medans vår nya butik i Borås hölls på att bli klar med renoveringen. Veckan därpå började vi packa upp i butiken, fylla på lager med de varor vi hade och se till att kunna smygöppna på onsdagen.
Det var mycket att göra och många människor i arbete. Men kul var det. Jag hade även bjudit några av mina vänner här i Borås till öppningen och det bjöds på macarones, muffins och något drickbart samt goodiebags.
Förra torsdagen öppnade vi även för allmänheten och jag kan verkligen påstå att Borås har längtat efter en butik som Flying Tiger. Butiken har ju hetat TGR i Sverige sedan tidigare, för vi inte ska förknippa butiken med Tiger of Sweden, så vill kedjan heta samma genom alla länder = Flying Tiger Copenhagen. Bra ju!
Bilder från öppningen

Jag har kombinerat jobbet med skolan och allt flyter på. under tiden har min mops råkat ut för någon slags allergi/klåda och vi har varit ett antal gånger på besök hos veterinären där summan på räkningen rullade på. Som student är det varken kul att få massa extra kostnader eller när ens raraste lilla sällskap får sånt skit. För det är verkligen skit.

-Jag ska "bada" min hund nästan varje dag med special schampoo och balsam. Dock har jag bara en dusch, och min hund avskyr detta. Därefter ska jag även rengöra det största såret 2ggr om dagen. Ge hennes receptbelagda medicin 2ggr om dagen och se till att hon trivs med sin tratt.
Hunden ser ju extremt rolig ut när hon promenerar på med denna cymbol till tratt. Men det är ju ingen hund som gör detta av fri vilja, inte ens människor gör det, för det är inte bara obehagligt, du når ju inte ens din egen föda eller kan nosa/pussa någon eller vad man nu kan tänka sig.

Ut och promenera med hunden:
Lite deppig och trött men såklart mysigaste sällskapet för kvällsläsning av nya HP boken:

Och här kommer morgondagens överraskning:
Jag blev utvald student att delta efter morgondagens föreläsning med Prins Daniel och hans fellowship av 3 andra stora entreprenörer. Efter föreläsningen ska vi ingå i grupper och föra diskussion med vald entreprenör. Jag kom med i Grupp 3 då vi kommer sitta med en av de 2 grundarna av Spotify. Så himla coolt! Och samtidigt kommer prinsen vandra runt grupperna och delta efter vad han känner. Så både Prinsen och Martin Lorentzon har jag äran att få både se och prata med. Vår grupp ska se om vi kan ta upp frågan varför inte det senaste Beyoncé albumet är upp än, men såklart har vi andra bra frågeställningar att köra på, då alla vill hålla på med entreprenörskap.

Och dagen börjar även med att ta emot 11 pallar av nya varor till butiken med min chef. Så hejho, let´s go.
AU Revoir

No comments: