Wednesday, September 28, 2016

Jag Har Varit Vilsen

BONSOIR! MIN DAG BÖRJADE KL 08.00 PÅ JOBBET MED ATT LASTA IN 11 PALLAR AV KARTONGER TILL BUTIKEN. Därefter flög tiden på  med millisekunder och jag hann skylta fram vår djurkampanj och få fram en del av grejerna ut i butiken. Men innan jag hann fundera över något alls så var klockan nästan 13.00. Då var det dags för en föreläsning med Prins Daniel och hans fellowship av 3 andra entreprenörer.

Föreläsningen ägde rum 13.20 till 14.30. Efteråt var vi ett trettiotal utvalda studenter uppdelat i 3 grupper som skulle få ha rundbordssamtal med vald entreprenör. Jag hamnade ju hos Martin Lorentzon som är en av de två grundarna av Spotify. Han var inget vidare på att ha ögonkontakt, utan tittade mest ut i  luften eller ner i bordet medans samtalen flöt på. Ibland någon sekund kom ju ögonkontakten. Men man märkte tydligt att han inte var den som sökte det.
Efter 30 minuter in på samtalet kom prins Daniel in och började lyssna och delta.
När det var min tur att berätta lite vad jag höll på med, så fick både Daniel och Martin varsitt kort på mina illustrationer. Detta var ju ändå höjdpunkten. Tyckte det var en rolig grej, lätt och ändå något unikt ifrån mig. Hela samtalet var ju ändå givande, då det handlar om att inspirera flera som redan är entreprenörer eller kan tänka sig vilja bli. Det handlar ju bara om att våga och vilja tillräckligt mycket.

"Våga vinna"

Jag hörde att vi tidigare haft besök av kronprinsessan, men då gick jag inte på högskolan i Borås. Bodde inte ens i staden eller hade sökt någon utbildning hit. Men vem vet, nästa gång vi får kungligt besök, blir det kanske kungen själv, Silvia, Madeleine eller Philip?
Nu får det bli kväll och snart är vi redan inne på Oktober.
Au Revoir.

Bildflöde:
The gang
 Inser att detta är också då min första "reklambild" för en av mina skisser.

No comments: