Friday, January 22, 2016

It Comes In Waves

DET HAR VARIT EN HEKTISK VECKA, HAR LYCKATS SKAFFA ALL DEN NYA KURSLITTERATUREN VI KOMEMR BEHÖVA. Stått i en klunga med studenter i väntan på att få tag på en biljett till modeveckan i Köpenhamn och även haft lite party med några från klassen.
Igår var det faktiskt lite kaos när jag hörde att studenter hade stått och väntat på biljettförsäljningen ända sedan kl 8 på morgonen fram till startskottet vid 18 och det var bara 96 biljetter till försäljning och jag tror vi var närmare 150 som alla var med i jakten. När det väl skulle börja blev ju alla studenter helt nojiga och hetsiga, började tryckas mot varandra för att få ha en chans till att vara en av de 96, och såklart få köpa med dem kompisarna man hade tänkt åka med.

Jag fick faktiskt tag på en biljett, dock inte med dem jag hade tänkt åka med som hade mer otur i det hela. Så nu har jag kommit fram till att efter lite hintar, så ska detta bli min första modevecka och den som jag kommer se som en liten semester för mig själv, även om halva min klass ska dit, känns det inte som varken dem vill ha med mig på deras tåg och med slutsatsen att det är extremt ansträngande att vara i min sits blir det helt och hållet MIN EGENTID som jag ska njuta av.

Allt som jag kommer vara med om kommer jag att skriva om, precis allt med bilder och inga detaljer kommer gömmas. För tänk er egentligen, hur uppenbart är det att en modestudent på 23 år åker själv? Ja vi är ju inte direkt glada över att spendera tid själva, men jag ska lära mig att uppskatta det mer. För när man kan trivas i det, så är man tillräckligt stark i och klara en massa annat och mycket värre. Jag gör ju alla min val trots allt för min egen skull.
Det kommer bli riktigt spännande att få se vilka man möter på, vilka visningar man får se och hur man kommer att bo.
Allt kommer hända första veckan i februari vilket är mycket snart. Mer detaljer kommer då.

Idag vill jag även tillägna en bild till min Mormor. Då min morfar skulle fyllt 82 idag. Och att min mormor är en väldigt stark person som för mig är en riktig krigare. Vi saknar dig morfar.
Au Revoir

No comments: