Friday, May 8, 2015

Don´t Say No

BONSOIR!
NU HAR VECKORNA GÅTT OCH INGEN HAR SAKNAT MIG.. ELLER?
Känslan av att man får en massa bekymmer man egentligen inte borde få. Den har jag nu. Jag blir berörd, när omgivningen är en ond plats med bara negativitet. Det kvittar vem som har rätt bara man själv har det? Det händer saker mellan människor hela tiden och ibland löser det sig, vilket är sällan. Oftast är de konflikter med bara negativ energi, men för vilken nytta? Vad vinner VI på detta när hela världen håller på med andra konflikter samtidigt. Jag börjar inse att jag inte kan vara den jag vill vara. Jag känner hur jag inte få bry mig för mycket och lägga ner min enda positiva tanke för att den ska bli en ledsen min som pryder ansiktet.
Samtidigt så är jag glad att jag har familjen, hunden och vännerna samt pojken som delar mina intressen. Dem hjälper en att tänka runt om sina egna tankar.
Men ja.
Om tre veckor får jag nog reda på antagningssvaren till de utbildningar jag har sökt i Borås. Om jag kommer in så kommer jag lämna Malmö och det skulle vara skönt samtidigt som jag kommer känna mig främmande i en mindre stad. Men det återstår och se.
Snart är de studentveckor och imorgon är det först tjejdag som börjar med brunch på Ikea och därefter marknad i Staffanstorp.
Hoppas allt löser sig, men de gör det, inom sinom tid.
Au Revoir

P.S en bilresa till Paris närmar sig...

PPS. hittade fantastiska popovy dockor som görs för hand. en docka kostar runt tiotusen och då är ej kläder inräknat. Men de är helt fantastiska!




No comments: