Thursday, April 16, 2015

i

Nu när våren är kommen och ansökan gjord är väntan inne och jag spenderar just nu tiden till att börja röra på mig mycket ute genom en hel del promenader. I huvudet letar jag efter en väg till hur jag ska skaffa mig ett extrajobb. Annars var jag inne på Tjallas hemsida och såg att de hade lagt upp lite våriga plagg och däribland fann jag även klänning och topp som är  av mig- Alright By Victoria.
Blev jätteglad att det nu är uppe på hemsidan också så att man kan titta på kläderna från datorn också!

Det hände en sjukt andlig grej här hemma i huset ikväll. Jag bor i en källare och i huset har vi tre plan. På översta våningen har vi ett stort vitt och ljust badrum med badkar och värmegolv. Tre stora fönster mot huvudgatan och lutande tak. Bredvid karet och längst in i hörnan mot det fönster till höger står ett ps-skåp från IKEA. På skåpet har vi en del olika krukor med växter i. Bl.a. en stor vit rund kruka med en halvmeter lång palmväxt. Det är inte så att jag tänker så mkt på hur de står på skåpet men de står ganska stadigt och har aldrig gjort så mkt mer än att de ser gröna ut.
Men just ikväll...efter att ha varit hos farmor och farfar och varit hemma och sedan svängt förbi mamma och sedan hem igen. Under en timme så hade den stora krukan vält ner på golvet och sprött ut jord och lite kruksplitter. Jag är säker på att det var någon som välte den. 100%..

Åh vad jag inte tycker om att vara ensam hemma i ett stort hus.
Speciellt när en växt aldrig har gjort så tidigare och så ska det hända just ikväll.
Jag tror ju på andar eller själar. Men nu tänker jag inte gå upp på övervåningen tills pappa är hemma igen. Även om min mops är här och kan mopsa runt, så blev jag ändå rätt paff över en jävla krukväxt.
Au Revoir.
Vårens top!


No comments: