Wednesday, December 10, 2014

Wintertimer

HAR PYSSLAT MED ANNAS PEPPARKAKSHUS OCH MARSIPAN MED MIN BROR. HUSET FICK JAG PYNTA SJÄLV. Sedan fick jag med mig min bror till att göra lite tomtar  i marsipan. Mest för att det är mysigt med jul och mycket roligt att ändå hålla fast i det man tycker är skoj. Jag har även börjat insamla mig julklappar i form av shopping och eget arbete. Det ska bli kul och ge bort dessa sen, haha.

I veckan har jag och min gruppkamrat skrivit på en fältstudierapport som ska in på torsdag, då ska den vara vara klar till 90%. Därefter ska den läsas igenom utav en lärare/urkund som skriver kommentarer på vad vi ska ändra/förbättra. Efter att ha fått den sedan tillbaks, ska vi renskriva texten för att åter lämna in den för betyg. Det är så jag har uppfattat vår uppgift utifrån våra föreläsningar och det som står skrivet på nätet.

Nu på fredag ska jag gå på Lucia Movie Night i Lund som anordnas en gång om året. Man får möjlighet till att se film hela natten till Lucia. Det blir tre hemliga filmpremiärer, plus att man får biosnacks och något ätbart. Jag tycker det alltid är kul med något att se fram emot när vädret här i Skåne är grått, blött och blåsigt. Riktigt tråkigt väder vi har här idag. Inte något jag direkt njuter av att gå runt i med min mops, men tur vi har kläder efter väder bägge två!
Au Revoir

Vårt tomtehus!

No comments: