Thursday, December 4, 2014

De elva älvarnas land

Visst önskar man sig alltid bort ibland. Till något varmare eller kallare. Något lyxigare eller mer exotiskt. Från mitt land till ditt land. Från öken till gröna skogar.
Ja, ibland gör jag det. Önskar att jag inte vore här utan där tillsammans med någon viss person kanske. Just nu önskar jag att jag var i London med ingen maxgräns på pengar eller några tider att passa. Att natt var dag och dag var dag. Det var dag hela tiden och staden aldrig sov. Att London var fullt med musik och att allt var nära förankrat till varandra. Mat, mode och musik. Mina tre M:m. Det som gör mitt liv mmm:ande. Mums.

Fast man önskar sig bort när man inte är nöjd med tillvaron, vilket man oftast är och då drömmer jag mig till en plats där jag har fullt upp med mitt företag och att jag inte hinner tänka på tillvaron. För just tillvaron är ju ganska oräknelig hur den kommer vara och är.

Men jag kommer inte önska mig bort denna helg, för den är fylld med massa goda händelser jag ser fram emot. Singstarkväll på fredag och 20års fest på lördag. Och så får jag ju träffa min pojkvän, vilket allt gör mig glad.

Au Revoir




No comments: