Tuesday, August 26, 2014

We will make you happy

ETT INLÄGG SENT INPÅ AUGUSTI. IDAG SKA JAG IVÄG OCH REGISTRERA MIG PÅ GRUNDLÄRAREUTBILDNINGEN PÅ MALMÖ HÖGSKOLA. Känns lite som "Back In Time". Men som tur är så är jag nog inte lika förvirrad som jag var igår på morgonen då jag faktiskt med min zombieupplevelse spolade ner min nya Iphone 5s i toalettstolen..
Jag hade faktiskt inte den närmaste tanken på att det var en mobil som föll i stolen och att jag sedan spolade utav ren vana. Sedan direkt efteråt skulle jag såklart leta efter telefonen i mitt rum, jackor, kök, sängen. Sedan kom tanken på att min mobil ligger i toan och är stendöd..
Detta betyder ju att jag numera aldrig kommer ha en mobil i min bakficka.
Kanske införskaffar mig en sådan magväska att ha den i, för det är ju snyggt eller mer praktiskt.
Jag hade ju kvar min förra mobil för att ladda upp, som tur var.

Nu har jag bara sommarjobbat nästan hela sommaren, fyllt 22 år och sett när min mops har vuxit till en riktig tonårstjej.
Tiden går ju framåt som den ska, även om man ibland önskar att man kunde pausa vid de bra tillfällen och bara njuta lite extra av det goda som bjuds ibland och sällan.

Började på hundkurs med mopsen nu på söndagar, för att lära oss vardagslydnad. Och lite framsteg gör vi och snart blir hon kanske en lugnare hund som vill slappna av och inte stirra upp sig så fort man rör på sig, men hon är min trogna följeslagare.

Dags att se till så man kommer i ordning och iväg till skolan.
Au Revoir



No comments: