Tuesday, March 11, 2014

Who Knew

Nu är det början på vecka 11 och jag har bott med min sambo i vår nya lägenhet i snart 3 veckor! Tiden rullar på som vanligt -  i snabba tickande ryck! Jag börjar tycka vårt bo är riktigt mysigt och det känns väldigt bra att ha flyttat till Trelleborg.
I skolan hittar jag inte på så mycket mer än att sitta på stolen tills jag blir stel. Inspirationen har försvunnit och suget efter att tjäna pengar och jobba har tagit sin stora plats i mina tankar. Och tur har jag haft som fick ett extrajobb tillslut. Men nu gäller det även att hitta ett sommarjobb, för pengarna, dom används med varma varv.

Jag har även en liten hemlighet, som jag vill dela med mig utav, men den får tas lite närmre inpå.
Men kan säga att det kommer bli en väldigt rolig sommar och jag kan knappt vänta mer.

Vi har haft lite personliga redovisningar i skolan för att kunna "sälja sig själv" med en presentationsteknik som heter Pecha Kucha. Det innebär att man har 20 bilder som varje bild visas i 20 sekunder. Under tiden ska du som presenterar t.ex  en affärsidé prata under tiden bildspelet spelas.
Detta är en väldigt aktiv teknik som används idag lite överallt. Den kom pås i Asien.
Väldigt populär- och idag lyssnade jag på runt 10 Pecha Kucha redovisningar. Och det var ju skoj emellanåt och framförallt lärorikt!
Au Revoir

BILDER PÅ TRELLEBO
 VÅR VARDAGSRUMSVÄGG BÖRJAR TA SIG MED LITE VÄGGRYNT!
 HALLEN
 Kärlek måste ges så att man sedan kan ta emot!

No comments: