Monday, June 13, 2011

I Think Ur A Contra

En av mina studentpresenter blev en iphone4, chockat nog, och helt galet. Här en bild från telefonen min.

MIN STUDENT VAR VERKLIGEN EN DAG AV VÄRLDSKLASS. EN AV MINA BÄSTA DAGAR I MITT LIV. FULL PÅ LYCKA OCH ALKOHOL.
Det startade med champagnefrukost 09.30 hos en klasskamrat där man drack vin och åt jordgubbar. Känslan av att det är min egen student var verkligen fullkomligt overklig så jag inte riktigt fick in det att det faktiskt är idag min student är. Men efter ett tag då man har suttit vid bordet med alla klasskamrater som alla bar vita studentmössor förstod jag att det är faktiskt idag jag ska springa ut genom skolans portar och känna friheten.

Efter champagnefrukost gick vi hela vägen in till stan för att tuta och ha oss. Att höras är viktigt. Med mina klackar av silver gav mitt leende inte utan det fanns där trotts allt att jag kände att skoskaven började gro.

Väl inne på stan gick vi gågatan upp och ner, upp och ner, och lite småstopp och träffa fullt av andra studenter.

Klockan 12.00 hade vi bokat lunch inne på café gustav som ligger vid Gustav Adolfs Torg. Där beställde jag mozarella sallad och smirnoff. Bäst att ta något som är lätt att äta så man inte skitar ner klänningen var min tanke och den höll mer än väl för mig men inte för min klasskamrat mittemot som fick sig några fläckar. Tur att vi tog vatten och sköljde så det mesta gick bort. VITA KLÄNNINGAR + MAT = HELT BRUTALT.

Efteråt började alla skriva fina saker i varandras mössor men vi hann inte så långt förrän vi började vandra på stan igen med våra visselpipor.

14.30 var de dags för att vara instängd i skolan och där bjöds på buffé och skolfoton. När man väl skulle lämna matsalen mötte man sin mentor och lärare i dörren som stod med fina rosor som skulle hängas runt allas nackar. En kram och ett hejdå sen var det dags att invänta sin utspark innanför portarna.

Klockan var 16.30 då vi, cirka 13 tjejer hoppade, skrek, visslade, skrattade innan dörrarna öppnades då vi sprang ut till entrén där vi möttes av en stor folkmassa. Vimmlet av alla visselpipor, skratt och tårar befann sig i hela 5 minuter innan man sprang in i den stora folkmassan.

Mötte min underbara familj, släkt och vänner och sedan var det dags för att fotograferas innan vi steg på flaket vi hade beställt.

En timmes flak runt i stan var mer än väl och innan jag hann förstå att det var slut hämtade kära pappa upp mig i den fina röda leksaksbilen.

När jag steg ut ur bilen möttes jag av alla fina gäster och det fortsatte med mat och fest.

En av mina bästa dagar i mitt liv blev det och jag VILL TACKA ALLA SOM VAR MED PÅ DENNA DAG.

Tack och Au _Revoir.

No comments: