Monday, June 27, 2011

Du Är Discot I Mitt Hjärta

White Rabbit


EN SOLSTRÅLE TRÄNGER IGENOM MIN PERSIENN OCH JAG KISAR NÄR JAG STIRRAR PÅ MIN STACKARS DATOR SOM JAG ANTAGLIGEN KOMMER ATT SÄLJA TILL LILLEBROR.
Denna fina dator som jag både älskar och hatar så pass mycket att jag har varit nära att kasta ut den igenom fönstret. Jag har en kort stubin för teknik, och jag vill helst att allt bara ska funka när man trycker på play. Men jag har fått lära mig av denna dator att inget bara kan fungera utan "tekniska fel" eller uppdateringar. Visst är uppdateringar bra då datorn inte stannar kvar i teknikens framfusiga framsteg.
Men,
jag har inte någon som helst lust att sitta med en dator och vänta på uppdatering efter uppdatering och ännu mer krångel då jag sällan läser det finstilta.
Det jag helst hade velat och som jag nu jobbar ihop för är just en dator som jag anser kommer att passa mig ännu bättrre, en mac, med designprogram då jag tror mig kunna behöva detta i framtiden.

Nog om datorn.

Nu har festivalerna startat igång och både roskilde och peace and love är igång. Jag önskar att jag hade varit på en av dem om jag hade pengar till det men ibland får man vänta och se vad som händer. Jag har bokat biljett till emmabodafestivalen som jag skall åka till i slutet av juli. Det ska bli en upplevelse som inte kommer svida för mycket i plånboken utav.

Ska precis skicka iväg mitt cv som jag har försökt göra så personligt som helst, personligt är bra, då man ska vara sig själv. Gillar inte världen dig som du är, så ska jag allt ta reda på hur rätt det kan vara att faktiskt vara sig själv utan hinder.
Nästa stopp, ansökan om extra jobb på panduro.

Vänta och se
Au revoir,

White Rabbit

No comments: