Sunday, July 24, 2016

Jigglypuff

Nu har jag bestämt mig för att återuppta mitt lilla bloggande. Så hej och varmt välkomna till min typiskt franska blogg. Nej den är inte sådär jätte typisk eller fransk. Det närmsta jag kan nå till franskt just nu är min arbetskollega från mitt studentjobb som då är sambo med en fransman och nu har de flyttat efter 6 år till Sverige för att stanna här ett tag. (Sjukt häftigt).
Jag kan ju nämna att jag är en student på textilhögskolan här i Borås, cirka 1 h från Göteborg. Tillsammans med göteborgare och andra lite ihoplockade studenter hänger man i Borås för att antingen studera på någon av de olika hög och yrkesskolor som erbjuds, leta efter Pokémons i det senaste evolutionerade spelet till mobilen i de 2 parker där pokestops finns. Ända till klockan 3 på natten kan man finna samlade spelare likt som en raggarträff i parkerna där man hör spelarna ropa efter att de fångat rattata eller meow (pokémons). Eller varför inte gå ut till torget på torsdagar då Borås arrangerar sommartorsdagar med utvalda artister och butikerna har öppet ända till klockan 21. De bästa veckodagarna för stan på hela året för de boende.

Om ni någonsin tänker börja studera här så säger jag bara att det är 1h från storstan för de som tröttnar.. och att det regnar, men inte som alla skriver eller påpekar! Det regnar bara.

Så här kommer 3 fakta om mig som lite avslut på min påbörjade roman,

1. Bor i en studentlägenhet på 35kvm med balkong över Viskan.
2. Äger en mops som är sällskapssjuk.
3. Ska se Beyoncé i Stockholm på tisdag.

Au Revoir


1 comment:

Diana said...

uhuhuhu beaaaa.. saknar er båda jätteycket :(