Wednesday, July 27, 2016

Countdown

Efter Queen B var det raka bilfärden ner till Borås igen. Halv 3 på natten var jag och L med i radio och skulle tävla i musikquiz. Vi vann tyvärr inte då det var Tommy Nilsson och Scooter som var tävlingslåtar. Jag eller L hade inte dessa på minne efter den fantastiska show Beyoncé bjöd på.

Lyssna på vårt tävlande här och klicka dig fram till typ 2:21. 

Nu dagen efter har man inte tänkt så mycket mer än att halva dagen försvann för att sova ut och resterande timmar bara susade förbi ute i staden. Jag och min pojke har iallefall bokat resa till Berlin lagom efter skolstart. Jag har aldrig varit där och ändå ligger det hyfsat nära vårt land. Mycket kultur och historia erbjuds och det är ju alltid kul och få se och lära sig nya platser.

Men efter att ha varit utan skola eller csn och fått betala full hyra och andra kostnader är det väldigt snålt denna kommande månad. Har ju klarat mig hyfsat bra med mitt extrajobb men det är verkligen svårt att veta vad man vill hitta på. Ibland blir det bara så att man bokar en resa, gör ett märke i en dörr eller behöver köpa plåster för skoskaven. Det jag menar är att även om det är snålt, så ska man leva. Jag vill aldrig sitta och grubbla för länge eller tro att jag kommer vänta på bättre tider.
Såsom Håkan sjunger att "din tid kommer" så vill jag inget hellre än att göra motsatsen och leva sålänge jag kan och gärna med den lycklig.

Med det säger jag godnatt och nedräkningen för:
- augusti månad är då 4 dagar kvar.
-presentation av företagsidé cirka tre veckor.
-nästa sommartorsdag 21 timmar.

Au Revoir

P.S Jag och mopsen saknar våran vän i Australien, som lämnade allt för att plugga ett litet tag på den stora Ö med alla kryp och varelser.

köksfläktsselfie:

No comments: