Monday, March 28, 2016

Var Är Vi Nu?

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev på bloggen men tänkte inte börja med mitt inlägg och skriva varför jag inte har skrivit något. Istället tänkte jag skriva om exakt allt som jag tänker på nu, vilket är att jag kommer påbörja mina sista kurser i mitt första år som jag pluggar till butikschefsprogrammet, kommer resa till Amerika inom snar framtid, kommer flytta till större lägenhet och kommer få se en massa bra filmer på bio i höst. Sedan tänker jag även på sommarjobb, auktioner, min tyske granne och hur studentbostaden mitt över viskan börjar slukas med ner i ån.
Det var nog i natten till fredag innan påsk som 20 meter jord slukades ner i ån, trädäcket till nedersta plan till studentlägenheterna hade svajat länge men nu är det böjt som en våg som snart kommer brytas mitt itu. Byggnaden står för nära, nästan på kanten till ett stup ner i vattnet och jag undrar varför de inte byggde med ännu mer säkerhet än de redan lyckats dra in när det byggdes för typ 3 år sedan.
Varje studentlägenhet har säkerhetsspärrar över varmvattnet, ugnen, balkongdörren och fönster. Dörrarna mellan korridor och hiss/trapphus är ju riktigt tunga och behövs låsas upp  med tryckknapp ibland eller vrida på den lilla låssatsen. Med tanke på att alla toaletter är handikappanpassade är inte det riktigt tänkt för någon ensamkommande handikappad att ta sig igenom dessa dörrar. Så även om byggnaden är fin och lägenheterna här är på topp, snygga och fräscha så hittar man alltid skavanker efter tiden man bor här, likaså finns det småfel och störningar i varje byggnad, hus och hem.

Efter 3-4 års letandes fick äntligen "min" vintage golvlampa hitta hem. Jag har länge velat ha denna lampa med tre armar och lamphattar som gör den unik. Så här kommer jag med en avslutande bild på min mysigaste hörna i min nuvarande bostad.
Au revoir

No comments: