Wednesday, February 11, 2015

Dream a little crazy

JAG HÅLLER PÅ MED PRAKTIK, VFU, PÅ GRUNDSKOLA OCH HAR NU HAFT PRAKTIK I SNART 2 VECKOR. Många nya intryck och händelserika dagar. Fullt ös på barnen och trötta praktikanter efter varje skoldag som är genomförd. Jag är ju inte van vid att jobba på detta sättet och inte heller använda den energin som krävs. Men man hamnar nog ganska lätt i det mönster som finns. Igår hade jag och min klasskamrat Sara vår första intervju med ett förskolebarn. Vi skulle köra på en muntlig intervju som spelades in och där vi utgick från lite material som har med siffror och matematik att göra med. Vi skulle väl ta reda på vad eleven kände sig tryggast med och vad eleven redan kunde. Det gick jättebra och nu när man har lyssnat på inspelningen blir man så himla lycklig. Nu är det snart dags för mig att ta morgonbussen till skolan där ännu en ny praktikdag börjar.
Au Revoir

No comments: