Sunday, November 30, 2014

Jubel

NU ÄR DET FÖRSTA ADVENT OCH DENNA VECKA HAR JAG HUNNIT MED ATT OBSERVERA EN SVENSKLEKTION, FÅTT RESULTATET FRÅN MIN FÖRSTA TENTA (GODKÄND) OCH FESTAT I KÖPENHAMN. ÄVEN LÄMNAT IN NYA SAKER PÅ TJALLAMALLA.
I torsdags var jag och lämnade in lite nytt till Tjallabutiken och det var bland annat klänningar, leggings och kjolar samt en liten väska. Mycket silver och svart men hade i tanke att de ska passa nu till vinter och nyår. Så vi får helt enkelt se vad som blir sålt. Även denna helg har de varit extra erbjudanden i många butiker med rabatt o.s.v.
I fredags åkte jag och Emma (en från min klass) över till Danmarks huvudstad och åt på Hard Rock Café. Det blev deras original hamburgare med öl som mättade magen. Därefter kom Katarina, Désirée och Johanna också över så hamnade vi på en bar med irländskt tema. Fullt med öldrickande danskar och halvskum musik men väldigt bred. Baren låg på en bakgata till Ströget och var hyfsat nära stationen, så det var inte svårt att hitta.
Även denna kväll var det start på Black Friday då även butiker håller extra långt öppet och har oftast erbjudanden. Lite mest för att julen är nära och man vill ha många kunder, kan jag tro.
Det blev inte en helnatt på dansk mark utan vi tog oss hem efter 1 på natten men några stannade kvar. Katarina ville åt en speciell Captain Morgan hatt som en dansk gick runt med på baren och om jag inte har fel, så satt den sedan på hennes huvud på tåget hem... (hört från mina källor)Hehe!
Vilka härliga vänner man kan ha och jag uppskattar verkligen varenda en!

Nu ska mopsen och jag fira vidare utav början på denna julstämning vi fått. Idag har vi julpyntat och ätit lussekatter.
Au Revoir

No comments: