Sunday, June 22, 2014

Oh boi

Glad midsommar firande i sköna Falkenberg med både sol, åska och regn har vi det bra i våran stuga där vi tar en dag i taget. 
Jag och min bror, mops och min mamma körde Volvon upp till stugan sent i torsdags för att fira lite midsommar med mormor och lite släkt. Det har varit regnskurar blandat med solsken och idag blev det även en liten biltur till Ullared där de även sålde jordgubbar för tjugolappen. 

Är det något jag älskar med midsommar är det jordgubbar och grädde! 
Jag och mamma införde även en tradition i år, att göra våra egna blomsterkransar. Faktiskt väldigt kul att pyssla med blommor, även om det bara är en grej över helgen. 
I eftermiddag tar vi bilen på fyra hjul och kör hem till Malmö igen. Mopsen får stanna och hålla mormor sällskap i någon  vecka medans jag börjar sommarjobba.
Sålänge,
Au revoir

No comments: