Thursday, February 13, 2014

Work It

Vi har haft en draperingsvecka på skolan och fokuserat oss på drapering inom modehistoria och praktik. Så vi har experimenterat litegrann med provtyget och även tittat på massvis av bilder med olika draperade plagg. Det har varit växelvis roligt, och veckan ska avslutas med att få lära sig rita draperade plagg på illustrator i datorn. Så Det ser jag fram emot!
Annars har tiden gått så fort fram sedan sist jag skrev och en massa saker i mitt liv kommer att hända.

Det som nu kommer hända är:
1. Sportlov vecka 8
2. Jag har fått extrajobb med start nästa vecka ( mer info kommer imorgon)
3. Jag ska flytta
4. Till Trelleborg ( och mer om det kommer senare skrivas om)

bilder från skolan:

 Grupparbete- kollektion och process tänkande
 Här har jag draperat mitt första liv- lite fel dock men så kan det se ut!
Emma på bild som draperar sin klänning.

No comments: