Monday, February 17, 2014

Rain On Your Parade

HÄR BJUDS PÅTIDSFÖRDRIV AV MIG OCH MIN KANIN AKA PRICKEN.
10år snart, herrejessus vad tiden skall gå fort.

Så sant som att sportlovet är kommen och jag har varit på IKEA med min broder idag för att inhandla ännu en liten taklampa och en jättefin puderrosa lykta till min och Rasmus nya boplats. 
Vi har hållit på och spacklat och fixat i vår trea på 87 kvadratmetrar de senaste dagarna och många bilturer till Trelleborg på den senaste veckan har gjorts.

Vi kommer att bo på tredje våningen med en stor trappuppgång, så jag lär hinna få bra med kondition innan flytten görs, som är planerad nu till helgen!

Vi fann även ett gemensamt förråd i byggnaden där föredetta ägare har slängt in sina prylar när de flyttat och lämnat en himla massa skräp såsom fynd som fyller upp ett stort rum som kunde ha använts till ett hobbyrum för alla hyresgäster. 
Istället är rummet fyllt med badkar, säng, soffor, tomma flyttkartonger, stora grå datorskärmar, julbelysning och kläder slängda på golvet så platsen för att ta några steg är minimala.

Men det är välkommet att komma och fynda! Jag fyllde en skokartong med lite grejer, bl.a ett oanvänt monopolspel, en ipod (första utgåvan) körkortsbok, en liten tavla, en glasboll och en miniräknare. 
Sedan fanns det även fina gamla dörrar och en stol utan sittdyna, lite lampor och krossade julkulor. 

Jag fyllde en sopsäck och slängde för att få plats att kunna komma in några steg i rummet, så nu kan man åtminstone se om man hittar den dörr vi fattas i vår Walk-in-closet. Som i första tanke jag gick dit för att leta efter.

Nu i veckan ska Rasmus måla och jag ska påbörja mitt nya jobb nu på onsdag nere vid Västra hamnen med vaktmästeri på ett företag. Det blir upplärning onsdag och torsdag och sedan riktig jobbdag den 6 mars.

NU, smytitt på lägenheten!

 Hallen
 Mitt framtida syrum!
 smygtitt på vardagsrummet och ingång till sovrummet! 
Fondväggen fanns där innan vi flyttade in, vilken ska målas över till vitt.
Hallen från det andra hållet!

No comments: