Thursday, January 8, 2015

Animal Ambition

IBLAND ÖNSKAR JAG ATT MAN VAR MER AMBITIÖS ÄN VANLIGT. Som en leopard jagande efter sitt byte. Eller i alla fall mer på de "ämnen" man inte tycker lika mkt om att lägga sin tid på. Jag är inte så glad i att skriva en massa texter, uppsatser, tentor efter varandra i rad. Ja, så förvirrande det kan kännas ibland. Ändå sitter jag här och skriver tenta efter tenta... Kanske gör man saker för det är "bra". Man känner sig lite trött efter dagens gråa väder som vi har fått vandra i. Vissa i min klass har redan hoppat av utbildningen och nästan varenda en har funderat på det. Så det känns ju inte jätte seriöst när elever bara kan hoppa lite hit och lite dit, efter hur det känns. Men såklart ska man ju må bra och vilja jobba med det yrket man strävar mest efter. Om du nu strävar efter något eller har gjort!
När solen kommer fram så ska vårjackan fram. Jag hoppas även på ett bra år, eftersom det förra var ganska snurrigt med plugg och kompisar. Vi har redan levt 8 dagar av det nya året. Ganska snabbt går dagarna också och man känner sig nästan gammal. För jag minns när jag gick på gymnasiet 3 år,  det kändes som 5 år och allt gick inte lika fort fram. Till och med min mops är snart 1 år gammal och i Aprilmånad har jag varit hundägare i ett helt år. Det är något jag inte var beredd på men så är det nu. Glad också såklart, för att jag har en snarkande livskamrat.
Man ska ta vara på tiden, för snart är man gammal och tycka man är FÖR gammal.
Au Revoir




No comments: