Sunday, September 28, 2014

Snap Out Of It


Fluffig halsduk , ny i garderoben och en av mina höstplagg.
För den är fluffig och pastellgrön!

Looking Up

Sussa gott eller Godmorgon!

SKRIVER ETT SENT INLÄGG, MEN DET LÄSER NI NÄR NI SER DET, HOPPAS JAG GOTT.
Denna helg var jag uppe med min kära mamma och hennes vän och min barndomsvän. Vi besökt Falkenberg, mormor och hade även med mig min mops upp. Vi skulle besöka Ullared dagen efter (lördag) för att inta lite shopping. Tyvärr kom vi inte på det förrän senare, att det var lönehelg och ett riktigt kaotiskt Ullared vi besökte.
För att dra lite på tiden var vi i staden och i shoppingcentret och runtom i cirka 10 timmar...
Har då aldrig varit där så länge förut och aldrig känt att min plånbok verkligen värmts upp till 110 grader.

Men kul hade vi och jag fick även se Ola-Conny, hehe, från tv-serien.
De mesta från Min shoppinglista :
*Ny vit superfin jacka
*Jättesnygga western boots, svarta stövlar
*hörlurar
*Platttång
*Locktång
*Byxor
*skärp
*deo
*smink
*hårspray
*vitamin well dricka
* plastfolie
*hundgrejer
*kaningrejer
*blondering

Kom hem senare idag (söndag) och hade då lämnat min lille mops hos mormor för lite passning. Kom hem och packade upp, vilade ut och imorgon blir det praktik ute på skola. Börjar tidigt med introduktion och talk från rektorn.
Au Revoir


Wednesday, September 24, 2014

Love The Teatop

ATT DET REDAN ÄR ONSDAG.. VAD MÄRKLIGT ATT TIDEN KAN GÅ SÅ SNABBT IBLAND. I veckan har jag hunnit med att skaffa mig en ny hårfärg. En blandning mellan blont, lila ,silver, en riktigt blandning. Tyvärr blev inte resultatet som jag hade tänkt mig. Typiskt. Men jag ska på mitt hår igen om en vecka och se om jag lyckas nästa gång.
Idag hade vi vår andra gruppredovisning i religion och den gick väldigt bra. Sedan stack jag hem och somnade nästa direkt, helt slut och sussade i soffan framför tv:n.
Vaknade av min snarkande hund och hade bara haft en tuppur på en timme. Sedan sydde jag nästan klar en klänning och var dessutom förbi lite second-hand butiker med en klasskamrat.
Lyckades fynda mig en mintgrön stickad tröja, väldigt glad. Hundra kronor fattigare.. men pengarna gick till hjälp...tackolov.

Första hemtentan kom även i inboxen och när jag läst igenom den en gång så känns den väldigt flummig, men det är bara att läsa tills jag förstår. Så får jag försöka ha en skriven tenta tills inlämningen den 7/10.
-Au Revoir
Jag i kvällens anda med mitt nya hår.
 Två stycken godisfärgade tröjor jag provade på Emmaus. 
Mintgrön och rubyred
(Den mintgröna köpte jag)


Monday, September 22, 2014

Another Distraction

HELLO MONDAY! VAKNADE TIDIGT, PIGG OCH GLAD, OCH FICK MÅNGA IDEÉR I MITT HUVUD HUR JAG SKA NU SY EN MASSA NYA FLUFFIGHETER I SPETS. Är för nuvarande nöjd över min situation, även om den ibland är stressig och rörig med en touch av kärlek från både människor och djur. 
Här kommer bild ifrån idag, min trogna mops (rebellhunden)
Au Revoir

Sunday, September 21, 2014

Further O

HAR VARIT EN STUND I ATELJÉN MIN OCH PÅBÖRJAT SY BÅDE KLÄNNING OCH SHORTS. Nu när taklampan är uppsatt i taket så hjälper det till ganska mycket när man sitter i sitt förra sovrum som numera är min ateljé.

Imorgon får det bli att inhandla lite dragkedjor då jag inte har några som matchar mina kreationer.
Känns kul att få sy igen.
Au Revoir



Mood Booster

DENNA HELG HAR SAMTIDIGT VARIT SKOJ OCH DEPRIMERANDE. Min mops hade åkt på någon slags allergisk reaktion i fredags och var jättesvullen. Vi kom fram till att det var nässelfeber eller att min lille mops hade varit och ätit något giftigt bär eller vandrat i någon vass buske. Eftersom hon är nästan överallt när man är ute och går med henne och med nosen ner i marken nästan hela tiden, är det svårt att alltid veta om hon tuggar på något eller inte.
Men idag är hon pigg igen, svullnaden hade lagt sig i helgen och hon har fått vila ut rejält med en någorlunda lång sovmorgon. Fram till 9 sov vi idag och vaknade av att det regnade.
I veckan hade jag faktiskt köpt ett regntäcke mest för att jag vet att det regnar så fruktansvärt ofta i Sverige.  Ett rött regntäcke har vi idag invigt.
Nu ska vi iväg på hundkurs, och lära oss mer om vardagslydnad, sedan blir det att ta tag i lite studier.
Au Revoir
Bea The Pug